After a discussion of the role of relational aspects in teaching activity, teachers' burnout and causal attribution of professional failures, the author presents Guidano's cognitive clinical model of personality types and its application to teachers individual differences. A discussion concerning the role of personal awareness in teachers academic and post-academic education and training concludes the chapter.

Strepparava, M. (2006). La conoscenza di sé come strumento di intervento. In O. Albanese (a cura di), Disabilità, integrazione e formazione degli insegnanti. Esperienze e riflessioni (pp. 207-234). Bergamo : Edizioni Junior.

La conoscenza di sé come strumento di intervento

STREPPARAVA, MARIA GRAZIA
2006

Abstract

After a discussion of the role of relational aspects in teaching activity, teachers' burnout and causal attribution of professional failures, the author presents Guidano's cognitive clinical model of personality types and its application to teachers individual differences. A discussion concerning the role of personal awareness in teachers academic and post-academic education and training concludes the chapter.
Capitolo o saggio
individual differences, personality, primary school, teachers, self consciousness, burnout
Italian
Disabilità, integrazione e formazione degli insegnanti. Esperienze e riflessioni
Albanese, O
2006
88-8434-293-7
Edizioni Junior
207
234
Strepparava, M. (2006). La conoscenza di sé come strumento di intervento. In O. Albanese (a cura di), Disabilità, integrazione e formazione degli insegnanti. Esperienze e riflessioni (pp. 207-234). Bergamo : Edizioni Junior.
none
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/15506
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact