A child, his parents and their stories intertwining with other read stories and with the story of someone called to take care of them. The texts reports an account of an educational intervention and shows how a fruitful application of the psychoanalytic approach to the pedagogical field is possible.
Un bambino, la sua famiglia e le loro storie che si intrecciano con altre storie lette e con la storia di chi è chiamato a prendersene cura. Nel riportare una testimonianza di intervento pedagogico, il testo mostra una possibile feconda applicazione dell‟approccio psicoanalitico all‟educativo.
Daddi, A. (2016). ‘Educare ad educare’. Storie di vita, fiabe per adulti e “pedagogia psicoanalitica” in azione. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOANALYSIS AND EDUCATION, VIII(1), 56-62.
‘Educare ad educare’. Storie di vita, fiabe per adulti e “pedagogia psicoanalitica” in azione
DADDI, ANDREA IGNAZIO
2016
Abstract
A child, his parents and their stories intertwining with other read stories and with the story of someone called to take care of them. The texts reports an account of an educational intervention and shows how a fruitful application of the psychoanalytic approach to the pedagogical field is possible.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
educare ad educare.pdf
accesso aperto
Dimensione
601.71 kB
Formato
Adobe PDF
|
601.71 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.