Sfoglia per Autore
Il comportamento sociale di bambini adottati dalla Federazione Russa: uno studio controllato
2015 Caprin, C; Ballarin, L; Benedan, L; Castelli, A
Teoria della mente e rifiuto sociale in età scolare: non capire gli altri compromette le relazioni sociali?
2014 Caprin, C; Tobia, V; Benedan, L
L’adozione come occasione di cambiamento: il benessere psichico dei bambini provenienti dalla federazione russa.
2014 Caprin, C; Benedan, L; Ballarin, L; Castelli, A
Individual differences in children’s interrogative suggestibility: The effects of intelligence and executive functions.
2014 Caprin, C; Benedan, L; Floria, D
Cognitive, behavioral and emotional correlates of being rejected by peers
2013 Tobia, V; Caprin, C; Varin, D
"Non mi piaci perché non mi capisci": deficit di Teoria della Mente nei bambini rifiutati dai pari
2013 Caprin, C; Tobia, V; Benedan, L
Il benessere psicologico nei bambini adottati: uno studio controllato su un campione istituzionalizzato proveniente dalla Federazione Russa.
2013 Caprin, C; Ballarin, L; Benedan, L; Castelli, A
Indagine sulle origini dell’esclusione sociale in età scolare: “presenza di deficit nella comprensione della mente dell’Altro?”
2013 Caprin, C; Tobia, V; Benedan, L
Maternal attachment influences mother–infant styles of regulation and play with objects at nine months
2013 RIVA CRUGNOLA, C; Gazzotti, S; Spinelli, M; Ierardi, E; Caprin, C; Albizzati, A
To be refused by peers in childhood: anxiety and depression symptoms.15TH European Conference on Developmental Psychology – 23-27 August 2011 – Bergen, Norway – Bologna: Monduzzi Editore - Medimond International Proceedings, 397-400
2012 Caprin, C; Tagini, A; Tobia, V; Ciaccia, D; Mattavelli, S
Uno studio d’esito sulla salute mentale di bambini adottati di origine russa.
2012 Caprin, C; Ballarin, L; Castelli, A; Benedan, L
Presentazione del Bicocca Suggestibility Scales (BISS): un test per misurare la suggestionabilità interrogatoria in età scolare.
2012 Caprin, C; Benedan, L
The validation of the Social Phobia and Anxiety Inventory for Children in the Italian Population
2011 Caprin, C; Tagini, A; Bislenghi, L; Messineo, S; Ciaccia, D
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers
2011 Tobia, V; Varin, D; Caprin, C
Attachment patterns and emotion regulation strategies in the second year
2011 RIVA CRUGNOLA, C; Tambelli, R; Spinelli, M; Gazzotti, S; Caprin, C; Albizzati, A
The relationship between theory of mind and social competence evaluated by peers
2011 Tobia, V; Varin, D; Caprin, C
To be refused by peers in Childhood: Anxiety and Depression Symptoms
2011 Caprin, C; Tagini, A; Tobia, V; Ciccia, ; Mattavelli, S
Peer interaction at school: anxiety and depression in refused children
2011 Caprin, C; Tagini, A; Morbe, M; Piuri, E; Mazza, E; Corsale, B
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions
2011 Varin, D; Caprin, C; Tobia, V; Morbe, M
Centre-based care experience, social development and the comprehension of emotions
2011 Varin, D; Caprin, C; Tobia, V; Morbe, M
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile