Architecture, evaluation system, schoolbooks and other structural elements of school analyzed with socio-anthropological "mythocritic" method of Gilbert Durand. Other contributions to topic , in partiular on role by visual media in the shaping of school's imaginary

MOTTANA, P. (a cura di). (2009). L'immaginario della scuola. Milano : Mimesis.

L'immaginario della scuola

MOTTANA, PAOLO
2009

Abstract

Architecture, evaluation system, schoolbooks and other structural elements of school analyzed with socio-anthropological "mythocritic" method of Gilbert Durand. Other contributions to topic , in partiular on role by visual media in the shaping of school's imaginary
Mottana, P; Barioglio, M; Antonacci, F; Chinelli, S; Fisauli, L; Mantegazza, R; Cerioli, L; Fiorentino, G; Graziosi, M; Lizzola, I; Scaparro, F; Barenghi, M; Rizzo, G; Mancino, E; Boella, L
Imaginary; Archetypical structure; mythocritic; school; education; immaginario; struttura archetipica; mitocritica; scuola; educazione
Italian
2009
978-88-5750-021-8
Mimesis
none
MOTTANA, P. (a cura di). (2009). L'immaginario della scuola. Milano : Mimesis.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/8171
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact