Architecture, evaluation system, schoolbooks and other structural elements of school analyzed with socio-anthropological "mythocritic" method of Gilbert Durand. Other contributions to topic , in partiular on role by visual media in the shaping of school's imaginary

Mottana, P., Barioglio, M., Antonacci, F., Chinelli, S., Fisauli, L., Mantegazza, R., et al. (2009). L'immaginario della scuola (P. Mottana, a cura di). Milano : Mimesis.

L'immaginario della scuola

MOTTANA, PAOLO
2009

Abstract

Architecture, evaluation system, schoolbooks and other structural elements of school analyzed with socio-anthropological "mythocritic" method of Gilbert Durand. Other contributions to topic , in partiular on role by visual media in the shaping of school's imaginary
Mottana, P; Barioglio, M; Antonacci, F; Chinelli, S; Fisauli, L; Mantegazza, R; Cerioli, L; Fiorentino, G; Graziosi, M; Lizzola, I; Scaparro, F; Barenghi, M; Rizzo, G; Mancino, E; Boella, L
Imaginary; Archetypical structure; mythocritic; school; education; immaginario; struttura archetipica; mitocritica; scuola; educazione
Italian
2009
978-88-5750-021-8
Mimesis
none
Mottana, P., Barioglio, M., Antonacci, F., Chinelli, S., Fisauli, L., Mantegazza, R., et al. (2009). L'immaginario della scuola (P. Mottana, a cura di). Milano : Mimesis.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/8171
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact