The Power Point presentation illustrates the training, development and communication activities at the Milano-Bicocca University Library, which were carried out from 2004 to 2014. For each activity we both provide an overview and treat one topic in greater detail: as for communication and marketing, first we present print/online products as well on-site activities, then the focus shifts towards the advertising of the digital library, our top priority in 2014; as for organizational development, we give an overview of all the customer satisfaction surveys carried out in a decade, report the main results of the last survey, and explain a project of Action-Research; as for user education, we present the general organization and the information literacy model, and also show the e-learning platform, launched in 2014.

La presentazione in power point illustra le attività di formazione, sviluppo e comunicazione svolte presso la Biblioteca di Ateneo di Milano-Bicocca dal 2004 al 2014, focalizzandosi su alcuni aspetti: rispetto alla comunicazione e al marketing, si passano in rassegna i prodotti cartacei ed elettronici e le attività realizzate in loco, per poi soffermarsi sulla promozione della biblioteca digitale, priorità del 2014; rispetto allo sviluppo organizzativo, si offre una panoramica delle indagini di customer satisfaction realizzate in un decennio, si presentano i principali risultati dell’ultima indagine e ci si concentra su un progetto di ricerca-azione; rispetto alla formazione degli utenti, si presenta l’organizzazione generale e il modello di information literacy, e infine ci si focalizza sulla piattaforma di e-learning, novità del 2014.

Moroni, I. (2014). Training, Development and Communication at the Milano-Bicocca University Library [Rapporto tecnico].

Training, Development and Communication at the Milano-Bicocca University Library

MORONI, ILARIA
2014

Abstract

The Power Point presentation illustrates the training, development and communication activities at the Milano-Bicocca University Library, which were carried out from 2004 to 2014. For each activity we both provide an overview and treat one topic in greater detail: as for communication and marketing, first we present print/online products as well on-site activities, then the focus shifts towards the advertising of the digital library, our top priority in 2014; as for organizational development, we give an overview of all the customer satisfaction surveys carried out in a decade, report the main results of the last survey, and explain a project of Action-Research; as for user education, we present the general organization and the information literacy model, and also show the e-learning platform, launched in 2014.
Rapporto tecnico
academic libraries, communication, marketing, library services, organizational development, surveys, customer satisfaction, information literacy
biblioteca universitaria, comunicazione, promozione, servizi bibliotecari, sviluppo organizzativo, indagini, soddisfazione degli utenti, formazione degli utenti
English
lug-2014
http://www.biblio.unimib.it/go/Home/Home/Storia-organizzazione-progetti/Organizzazione/Servizi-di-Area
Aggiornamento e approfondimento di un analogo documento pubblicato nel 2012
Moroni, I. (2014). Training, Development and Communication at the Milano-Bicocca University Library [Rapporto tecnico].
open
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Unimib Library_TDC 2014.pdf

accesso aperto

Tipologia di allegato: Other attachments
Dimensione 6.38 MB
Formato Adobe PDF
6.38 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/52437
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact