This article deals with the theoretical and the didactic conditions that guarantee the quality and the efficiency, in terms of learning, of problem solving situations in early childhood education. It examines in particular the role of teachers as mediators between children previous knowledge and experiences, and the mathematical concepts, underlining the importance of the real and authentic problem solving situations.

Teruggi, L. (2005). I problemi matematici nella scuola dell'infanzia: motore, luogo e strumento di apprendimento. In B. D'Amore, S. Sbaragli (a cura di), Didattica della matematica e processi di apprendimento : Comune di Castel S. Pietro Terme, 4-5-6 novembre 2005 (pp. 93-101). Bologna : Pitagora Editrice.

I problemi matematici nella scuola dell'infanzia: motore, luogo e strumento di apprendimento

TERUGGI, LILIA ANDREA
2005

Abstract

This article deals with the theoretical and the didactic conditions that guarantee the quality and the efficiency, in terms of learning, of problem solving situations in early childhood education. It examines in particular the role of teachers as mediators between children previous knowledge and experiences, and the mathematical concepts, underlining the importance of the real and authentic problem solving situations.
Capitolo o saggio
didattica disciplinare; problem solving; interveno didattico
Italian
Didattica della matematica e processi di apprendimento : Comune di Castel S. Pietro Terme, 4-5-6 novembre 2005
D'Amore, B; Sbaragli, S
2005
88-371-1584-9
Pitagora Editrice
93
101
Teruggi, L. (2005). I problemi matematici nella scuola dell'infanzia: motore, luogo e strumento di apprendimento. In B. D'Amore, S. Sbaragli (a cura di), Didattica della matematica e processi di apprendimento : Comune di Castel S. Pietro Terme, 4-5-6 novembre 2005 (pp. 93-101). Bologna : Pitagora Editrice.
none
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/6161
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact