The Province of Varese and the Department of Environmental Sustainability, as part of the Culpeer for Change project, are the promoters of a report on the potential of peer-to-peer education and creativity in the field of education for sustainability, to improve the achievement of the 2030 Agenda goals both in the environmental area and in the educational and social area. The report analyzes and evaluates a selection of practices implemented in recent years both at provincial and international level by the Province of Varese in the field of education for sustainable development, to highlight and share results and practical guidelines for teachers, educators and decision-makers to broaden the horizons of education for sustainability in a perspective of greater inclusiveness and involvement of children. This final project report aims to summarise the positive impacts of the Culpeer for Change project (2019-2021), and to build a bridge to the future in the hope that this pilot action can be integrated into the education system.

La Provincia di Varese e l’Ufficio Sostenibilità Ambientale sono i promotori di un report sulle potenzialità della peer to peer education e della creatività nell’ambito dell’educazione alla sostenibilità, per migliorare il raggiungimento degli obiettivi dell’agenda 2030 sia quelli di area ambientale che quelli di area educativa e sociale. Il report analizza e valuta una selezione di pratiche attuate negli ultimi anni sia a livello provinciale che livello internazionale dalla Provincia di Varese nel campo dell’educazione allo sviluppo sostenibile, per mettere in luce e condividere i risultati e le indicazioni pratiche con insegnanti, educatori e decisori; e per ampliare gli orizzonti dell’educazione alla sostenibilità in un'ottica di maggiore inclusività e coinvolgimento dei ragazzi. Questo report finale di progetto vuole in particolare fare una sintesi degli impatti positivi del progetto Culpeer for Change (2019-2021) e gettare un ponte sul futuro auspicando che questa azione pilota possa essere integrata nel sistema educativo.

Fredella, C. (2022). Lo schema di progettazione per costruire un intervento a scuola. Indicazioni per il processo di monitoraggio e valutazione [Rapporto tecnico].

Lo schema di progettazione per costruire un intervento a scuola. Indicazioni per il processo di monitoraggio e valutazione

Fredella, C.
2022

Abstract

The Province of Varese and the Department of Environmental Sustainability, as part of the Culpeer for Change project, are the promoters of a report on the potential of peer-to-peer education and creativity in the field of education for sustainability, to improve the achievement of the 2030 Agenda goals both in the environmental area and in the educational and social area. The report analyzes and evaluates a selection of practices implemented in recent years both at provincial and international level by the Province of Varese in the field of education for sustainable development, to highlight and share results and practical guidelines for teachers, educators and decision-makers to broaden the horizons of education for sustainability in a perspective of greater inclusiveness and involvement of children. This final project report aims to summarise the positive impacts of the Culpeer for Change project (2019-2021), and to build a bridge to the future in the hope that this pilot action can be integrated into the education system.
Rapporto tecnico
Report educativo. Nuovi orizzonti per l'educazione allo sviluppo sostenibile. Dalle Green School al Progetto Culpeer: idee, progetti e percorsi della Provincia di Varese 2022
Agenda 2030, Peer education, Education for Sustainability, Citizenship Education, Monitoring and Evaluation
Agenda 2030, Educazione alla sostenibilità, Educazione alla cittadinanza, Monitoraggio e Valutazione
English
Italian
2022
47
53
Fredella, C. (2022). Lo schema di progettazione per costruire un intervento a scuola. Indicazioni per il processo di monitoraggio e valutazione [Rapporto tecnico].
none
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/369458
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact