This paper discusses the relationship between collaborative action research, in-service teacher education and classroom action research. A pilot case study on K12 competency-based learning provides an example of the collaborative action research process. The project involved a total of 40 senior teachers of kindergarten, primary and secondary school. Results from the qualitative analyses reveals: personal conceptions of teacher design and methods, main factors that contribute to change practices and the reasons for change resistance.

Zecca, L. (2016). Laboratori di progettazione didattica e formazione degli insegnanti: una ricerca-azione collaborativa.. In L. Dozza, S. Ulivieri (a cura di), L'educazione permanente a partire dalle prime età della vita (pp. 450-462). Milano : Franco Angeli.

Laboratori di progettazione didattica e formazione degli insegnanti: una ricerca-azione collaborativa.

ZECCA, LUISA
Primo
2016

Abstract

This paper discusses the relationship between collaborative action research, in-service teacher education and classroom action research. A pilot case study on K12 competency-based learning provides an example of the collaborative action research process. The project involved a total of 40 senior teachers of kindergarten, primary and secondary school. Results from the qualitative analyses reveals: personal conceptions of teacher design and methods, main factors that contribute to change practices and the reasons for change resistance.
Capitolo o saggio
Collaborative action research, Teacher Education, Curriculum design
Italian
L'educazione permanente a partire dalle prime età della vita
Dozza, L; Ulivieri, S
2016
978-88-917-3419-8
Franco Angeli
450
462
Zecca, L. (2016). Laboratori di progettazione didattica e formazione degli insegnanti: una ricerca-azione collaborativa.. In L. Dozza, S. Ulivieri (a cura di), L'educazione permanente a partire dalle prime età della vita (pp. 450-462). Milano : Franco Angeli.
none
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10281/134773
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
Social impact