Sfoglia per Autore
Dall'esercizio dei sensi per mappare lo spazio urbano al colore, uno strumento per definire l’esperienza tra educazione e percezione
2023 de Nicola, A; Zuccoli, F; Poli, A
Heritage fruition and interpretation. A path of kit construction: the importance of images. Fruizione e interpretazione del patrimonio. Un percorso di costruzioni di kit: l’importanza delle immagini
2023 De Nicola, A; Zuccoli, F
Scientific research and environmental education: the participatory approach of the MAPS-MI projects in schools of Milan, Italy [Ricerca scientifica ed educazione ambientale: l'approccio partecipativo dei progetti MAPS-MI nelle scuole di Milano]
2023 Boniardi, L; Zanelli, C; Puttin, S; De Nicola, A; Zuccoli, F; Campo, L; Fustinoni, S
A Partire dalla O di Giotto
2023 Bassi, F; Bonfanti, R; De Nicola, A; Zuccoli, F
Il colore, un alleato delle sezioni educative museali. Un viaggio tra casi, tecniche e approcci
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F
Silent Poetry. Images of Gesturing Across the Arts. Pretexts and Thoughts on a Language of Great Educational Potential
2022 De Nicola, A
Educare all'immagine ai tempi della quarantena. Memoria di una ricerca del legame di realtà attraverso lo schermo digitale
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F
Educare con l'arte contemporanea nell'epoca della distanza. La proposta di un corso di formazione
2022 Vanzo, M; Amadasi, G; Zocco, L; De Nicola, A; Zuccoli, F
Living Territories to the Full, Dialoguing with Citizens
2022 De Nicola, A; Pepe, A; Zuccoli, F
Maps Mi: First Results of a Participatory Science Process to Activate the Educating Community of a Suburb Against Black Carbon
2022 Zuccoli, F; De Nicola, A
Image education between distance and presence: reflections on the experience of the three-year pandemic
2022 Zuccoli, F; De Nicola, A
Heritage assets, fairs and museums. Places of encounter and presence in times of pandemic
2022 De Nicola, A; Magri, P; Zuccoli, F
Dare voce alla natura. Percorsi di scoperta in Bicocca
2022 De Nicola, A; Zuccoli, F
Heritage and Community. Two Experiences of Heritage Education, a Research to Create a Sense of Community Belonging
2021 De Nicola, A; Zuccoli, F
Behind the screen. Reflections on digital educational space between heritage, art and image during the #culturequarantine.
2021 De Nicola, A
Heritage and Art Education Through the Screen : Filling the Space by Performative Methodologies
2021 De Nicola, A
MOBARTECH: Working with the Public to Explore their Perceptions of Mantua and Sabbioneta
2021 Zuccoli, F; De Nicola, A; Pepe, A
The Fa’ la cosa giusta! exhibition. Generating synergies between schools, museums, and our shared heritage
2021 De Nicola, A; Magri, P; Zuccoli, F
Heritage and art education through the screen. Filling the space by performative methodologies
2021 De Nicola, A
I suoni di Mantova come strumenti di interpretazione del paesaggio. Tra turismo sostenibile ed educazione al patrimonio culturale
2021 Pecorelli, V; Zuccoli, F; De Nicola, A; Squarcina, E
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile