Sfoglia per SSD M-PSI/04 - PSICOLOGIA DELLO SVILUPPO E PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE
Empowering Linguistic Skills with Innovative User Interfaces: the Impact of Non-Linguistic Predictors, Mixed Reality and Tangible Interaction
2024 Beccaluva, E
BORN TO BE WIRED. Navigating the complexity of dyadic and triadic interactions: a multilevel and multidimensional approach.
2024 Guida, E
THE EFFECTS OF RHYTHM AND PRENATAL ENRICHED RHYTHMIC STIMULATION ON NON-NUTRITIVE SUCKING BEHAVIOUR AND VISUOSPATIAL ATTENTION IN THE FIRST 2 MONTHS OF POSTNATAL LIFE
2024 Arioli, M
Stress percepito e burnout negli insegnanti: il ruolo del work engagement e delle competenze socio-emotive
2024 Ornaghi, V; Conte, E; Cavioni, V; Farina, E; Pepe, A
Il progetto europeo “Teaching to Be”: Promuovere la salute mentale dei docenti con un serious game
2024 Cavioni, V; Conte, E; Ornaghi, V
Lo sviluppo delle emozioni e della competenza emotiva
2024 Grazzani, I; Denham, S
La valutazione e l’intervento per le Funzioni Esecutive in età evolutiva - Il programma FEREA
2024 Marzocchi, G; Bongarzone, E; Conti, S; Ferla, L; Liconti, E; Tomasoni, E
Children's Trust Learns to Adapt: Social Inconsistencies Shape First Impressions
2024 Silvestri, V; Mastroianni, I; Geniole, S; Proietti, V; Macchi Cassia, V
Floating into baby minds. Un viaggio nella mente dei bambini dall’acqua alla terra
2024 Silvestri, V
The ontogenetic necessity to extract prosodic cues from voices: non-nutritive sucking method to capture newborns' attention
2024 Silvestri, V
Prosodic and linguistic cues from voices: which holds greater attention from newborns?
2024 Silvestri, V; Polver, S; Gianni, M; Petrelli, A; Colombo, L; Bulf, H
Perinatal influences on threat-cues processing in decision-making.
2024 Mastroianni, I; Arioli, M; Geniole, S; Proietti, V; Silvestri, V; Macchi Cassia, V
Mommy, actress, or synthesizer? The Influence of Social Cues on Voice Cortical Tracking in 18-Month-Olds
2024 Silvestri, V; Polver, S; Cantiani, C; Riva, V; Turati, C; Bulf, H
Cutting-edge tools in EEG applied to speech processing
2024 Silvestri, V; Polver, S; Fernández-Merino, L; Menn, K; Phillips, E
Favorire la salute mentale nella scuola dell'infanzia. Le figure educative come motori di cambiamento
2024 Conte, E; Grazzani, I
La teoria della mente nell'infanzia: la competenza comunicativo-linguistica c'entra? Theory of mind in infancy: does the communicative and linguistic competence matter?
2024 Grazzani, I; Conte, E; Datteri, E; Pepe, A
Developing emotional competence in early years education settings: The value of conversing about emotions and other mental states
2024 Grazzani, I
Giochi linguistici e teoria della mente nella prima e seconda infanzia / Language games and the development of theory of mind in infancy and childhood
2024 Grazzani, I
Psychological and Educational Challenges of Immigrant Adolescents in Italy: Exploring Mental Health, Life Satisfaction, Student–Teacher Relationship, and Academic Disparities
2024 Cavioni, V; Conte, E; Ornaghi, V
Exploring Stress Factors and Coping Strategies in Italian Teachers after COVID-19: Evidence from Qualitative Data
2024 Conte, E; Cavioni, V; Ornaghi, V
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile